صادرکنندگان بوشهر به ۹۴ درصد از تعهدات ارزی خود عمل کرده‌اند

تابناک- رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهرگفت: صادرکنندگان این استان تا ۹۴ درصد به تعهدات ارزی خود عمل کرده‌اند و ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارز حاصل از صادرات خود را بازگردانده‌اند.
کد خبر: ۹۴۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰ 09 March 2021

به گزارش تابناک از بوشهر، سید حسین حسینی در حاشیه مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان بوشهر درگفتگو با رسانه ها اعلام کرد: این میزان ایفای تعهد ارزی از سوی ۱۷۰ بنگاه شامل ۵۳ بنگاه تولیدی صادراتی و ۱۱۷ صادر کننده، صورت گرفته است و بوشهر در این زمینه از استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: تعهدات ارزی صادرکنندگان صنعت پتروشیمی بیش از ۹۵ درصد و در بخش صنعت سیمان و کلینگر استان افزون بر ۹۰ درصد ایفا شده است و ارز حاصل به چرخه تجاری کشور بازگشته است.

حسینی با بیان اینکه این آمار براساس آخرین گزارش بانک مرکزی است، یادآورشد: ایفایتعهدات ارزی از سوی صادرکنندگان به این معناست که ارز به دست آمده از صادرات محصولات و کالاها را از طریق سامانه نیما در اختیار شبکه بانکی کشور قرار داده شود و یا خود اقدام به واردات نیازهای اولیه صنعت و بازار کند.

مدیرکل سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر اظهار کرد: در شرایطی که ارزآوری در کشور شکل بسیار محدودی پیدا کرده است، به غیر از کالاهای اساسی، سایر نیازهای کشور به واردات مانند نیاز صنعت کشور به مواد اولیه و ماشین‌آلات همگی از محل همین صادرات که غیر نفتی است، تامین می‌شود.

وی ادامه داد: صادر کنندگان بخش خصوصی در شرایطی که صادرات روز به روز دشوارتر شد و دور زدن تحریم‌ها نیز بسیار کار دشواری است، موفق شدند عملکرد خوبی داشته باشند و علاوه بر صادرات کالا، به تعهدات خود در قبال کشور نیز عمل کنند.

حسینی در ادامه گفت: مهمترین اقدام برای رونق صادرات بخش خصوصی تسهیل گری و مقررات زدایی است و در این صورت صادرکنندگان این بخش می‌توانند با توانمندی خود حتی در شرایط دشوار امروز نیز به بازارهای خارجی ورود کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار